Nasza Flota
TS-8 BIES
W dyspozycji i pod opieką Aeroklubu Elbląskiego znajduje się wyjątkowy, odrestaurowany samolot – TS-8 Bies! Jest to jeden z kilku ostatnich lotnych egzemplarzy na świecie!
Istnieje możliwość wynajęcia samolotu na pokazy, pikniki i przeloty. Zapraszamy do kontaktu.
Cessna 150/152
Najbardziej znane modele to szkoleniowo-treningowy Cessna 150 (i jego nowsza wersja – 152), a także rodzina C172. Są to konstrukcje sprawdzone, niezawodne i ciągle poszukiwane na rynku samolotów single engine.
Wykorzystujemy trzy Cessny 150: SP-KBW, SP-WBK oraz D-EHPF, oraz Cessnę 152: SP-FZV
Socata Rallye 235E-D
Socata Rallye to samolot wielozadaniowy – dolnopłat metalowej konstrukcji zaprojektowany przez firmę Morane-Saulnier i wyprodukowany przez firmę Socata, wykorzystywany w naszym aeroklubie do przewożenia pasażerów oraz do holowania szybowców.
Mooney M20M TLS
Dysponujemy samolotem Mooney w wersji M20M TLS, na którym szkolimy do licencji CPL(A). Samolot ten jest wyposażony w najnowszą awionikę GARMIN, dzięki czemu szkolący się pilot może nabrać cennych doświadczeń, które zaprocentują w jego karierze lotniczej!
SZD-9 BOCIAN
Przyjemny w pilotażu, drewniany szybowiec dwumiejscowy służący do lotów szkolno-treningowych. Został skonstruowany tak, by wybaczać błędy uczniów i robi to doskonale.
Jest jedynym szybowcem, który jest dopuszczony do lotów nocnych.
SZD-50 PUCHACZ
Jest to szybowiec szkolno-treningowy, laminatowy. Chociaż oblatany prawie 30 lat temu, do dziś świetnie się sprawuje. Bocian i Puchacz zostały zaprojektowane przez tę samą osobę. Szybowiec ten bardzo dobrze sprawdza się do szkolenia pilotów w Polsce i za granicą.
SZD-30 PIRAT
Drewniany, jednomiejscowy szybowiec treningowy o bardzo charakterystycznym wyglądzie. Od innych szybowców odróżnia go tzw. górnopłat o rozpiętości 15 metrów. Po ukończeniu szkolenia podstawowego najczęściej laszowany typ. Szybowiec ten posiada usterzenie typu T.
SZD-51 JUNIOR
Marzenie uczniów-pilotów i nie tylko. Jest to jednomiejscowy szybowiec treningowy wykonany z laminatu. Świetny na treningowe przeloty. Podobnie jak „Puchacz”, wybacza nam popełniane błędy i daje nam czas na reakcję.
SZD-48-3 JANTAR STD.3
Nasza „sztabowa wyścigówka”. Ten całkowicie laminatowy szybowiec wyczynowy klasy standard charakteryzuje się poprawnością pilotażu, niestety nie wybacza błędów tak jak np. Junior i dlatego latają na nim bardziej doświadczeni piloci. Nasz AF wielokrotnie startował w Mistrzostwach Polski oraz KZS, często plasując się w czołówce.
SZD-36 COBRA
Poprzednik Jantara i podobnie jak swój następca jest szybowcem klasy standard. Zaprojektowana w początku lat 70., jest konstrukcją drewnianą. Charakteryzuje się bardzo przyjemnym i poprawnym pilotażem, a jako ciekawostkę można dodać fakt, że w młodszym wieku była dopuszczona do wykonywania pełnej akrobacji.
Masz jakieś pytania?
Odwiedź nasz Fanpage
Wszystkie aktualne informacje na wyciągnięcie ręki. Publikujemy regularnie, także jeśli chcesz być na bieżąco nie zapomnij nas obserwować!
Skontaktuj się przez formularz
Masz niestandardowe pytanie? Nie jesteś czegoś pewien? Napisz śmiało przez nasz formularz kontaktowy, udzielimy Ci odpowiedzi tak szybko jak to możliwe!