Nasza Flota

TS-8 BIES

W dyspozycji i pod opieką Aeroklubu Elbląskiego znajduje się wyjątkowy, odrestaurowany samolot – TS-8 Bies! Jest to jeden z kilku ostatnich lotnych egzemplarzy na świecie!

Istnieje możliwość wynajęcia samolotu na pokazy, pikniki i przeloty.  Zapraszamy do kontaktu.

Cessna

 Najbardziej znane modele to szkoleniowo-treningowy Cessna 150 (i jego nowsza wersja – 152), a także rodzina C172. Są to konstrukcje sprawdzone, niezawodne i ciągle poszukiwane na rynku samolotów single engine.

Wykorzystujemy trzy Cessny 150: SP-KBW, SP-WBK oraz D-EHPF.

SOCATA RALLYE 235

Nasza SP-CAS to samolot wielozadaniowy – dolnopłat metalowej konstrukcji zaprojektowany przez firmę Morane-Saulnier i wyprodukowany przez firmę Socata, wykorzystywany w naszym aeroklubie do przewożenia pasażerów oraz do holowania szybowców.

SZD-9 BOCIAN

Całkiem fajny i przyjemny w pilotażu, drewniany szybowiec dwumiejscowy służący do lotów szkolno-treningowych. Został skonstruowany tak, by wybaczać błędy uczniów i robi to doskonale.

Jest jedynym szybowcem, który jest dopuszczony do lotów nocnych.

Rozpiętość skrzydeł wynosi 17,805 m a długość 8,21 m. Waży 345 kg. Na Bocianie ustanowiono wiele rekordów Polski i świata – w tym rekord wysokości 12 560 m. To wysokość, na której latają samoloty pasażerskie! Do najbardziej przydatnych należą informacje o doskonałości: doskonałość (przy 80 km/h) – 26, prędkość ekonomiczna (przy opadaniu 0,6 m/s) – 70 km/h, prędkość dopuszczalna – 200 km/h (niestety u tych szybowców, które przeszły przegląd 25-letni prędkość tę ograniczono), prędkość minimalna – 60 km/h, dopuszczalna prędkość holowania – 140 km/h.

SZD-50 PUCHACZ

Przyjemny w pilotażu szybowiec szkolno-treningowy, laminatowy. Chociaż oblatany prawie 30 lat temu, do dziś świetnie się sprawuje. Bocian i Puchacz zostały zaprojektowane przez tę samą osobę. W przeciwieństwie do Bociana, ten szybowiec dopuszczony jest do akrobacji i lata jednak trochę inaczej. Rozpiętość skrzydeł wynosi 16,67 m a całkowita długość 8,389 m. Jest trochę cięższy od Bociana. Jego własny ciężar wynosi 360-370 kg. Puchacz ma też zdecydowanie lepszą doskonałość – 30 (przy prędkości 96 km/h). Ważna podczas lotu prędkość ekonomiczna wynosi 78 km/h (przy opadaniu 0,7 m/s), prędkość dopuszczalna – 215 km/h, prędkość minimalna – ok.60 km/h, dopuszczalna prędkość holowania – 150 km/h. Prototypowy egzemplarz tego szybowca nosił nazwę „Dromader”, z której następnie zrezygnowano. Puchacza można nazwać bestsellerem ze względu na jego ogromną popularność na całym świecie.

SZD-30 PIRAT

Pirat to drewniany, jednomiejscowy szybowiec treningowy o bardzo charakterystycznym wyglądzie. Od innych szybowców odróżnia go tzw. górnopłat o rozpiętości 15 metrów. Po ukończeniu szkolenia podstawowego najczęściej laszowany typ. Szybowiec ten posiada usterzenie typu T. Jego długość wynosi 6,86 m, wysokość 1,67 m, a masa własna 255 kg. Doskonałość (przy prędkości 83 km/h) wynosi 31,2. Najmniejsze opadanie występuje przy prędkości 73 km/h. Najszybciej można nim lecieć z prędkością 250 km/h a najwolniej 60 km/h. Dopuszczalna prędkość holowania to 140 km/h. W czasie swego istnienia „Pirat” był kilkakrotnie zmieniany, ponieważ mimo swych zalet posiadał również kilka wad konstrukcyjnych.

SZD-51 JUNIOR

W naszym klubie mamy dwa mistrzowskie Juniory. Na CX Mistrzostwo Polski zdobył Sebastian Jabłoński a na FI Wicemistrzostwo Polski zdobył Paweł Góra.

Junior to dopiero szybowiec! Marzenie uczniów-pilotów i nie tylko. Jest to jednomiejscowy szybowiec treningowy wykonany z laminatu. Bardzo fajny w pilotażu, świetny na treningowe przeloty. Podobnie jak „Puchacz”, wybacza nam popełniane błędy i daje nam czas na reakcję. Rozpiętość wynosi 15 metrów, usterzenie w kształcie litery T. Długość 6,69 metrów, doskonałość 35. „Junior” osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, prędkość przeciągnięcia (minimalna) wynosi 60 km/h.

SZD-48-3 JANTAR STD.3

Jantar Std.3 to nasza „sztabowa wyścigówka”. Ten całkowicie laminatowy szybowiec wyczynowy klasy standard charakteryzuje się poprawnością pilotażu, niestety nie wybacza błędów tak jak np. Junior i dlatego latają na nim bardziej doświadczeni piloci. Nasz AF wielokrotnie startował w Mistrzostwach Polski oraz KZS, często plasując się w czołówce. Rozpiętość skrzydeł wynosi 15 m (w końcu to klasa standard), doskonałość ok. 40 a prędkość maksymalna 285 km/h. Szybowiec może zabrać 150L balastu wodnego w skrzydłach, co przydaje się podczas przeskoków międzykominowych.

SZD-36 COBRA

Cobra jest poprzednikiem Jantara i podobnie jak swój następca jest szybowcem klasy standard. Zaprojektowana w początku lat 70., jest konstrukcją drewnianą. Charakteryzuje się bardzo przyjemnym i poprawnym pilotażem, a jako ciekawostkę można dodać fakt, że w młodszym wieku była dopuszczona do wykonywania pełnej akrobacji. Rozpiętość skrzydeł to 15m, doskonałość 36 a prędkość maksymalna 260 km/h (niestety mocno ograniczona po ostatnim przeglądzie).

Masz jakieś pytania?

Odwiedź nasz Fanpage

Wszystkie aktualne informacje na wyciągnięcie ręki. Publikujemy regularnie, także jeśli chcesz być na bieżąco nie zapomnij nas obserwować! 

Skontaktuj się przez formualrz

Masz niestandardowe pytanie? Nie jesteś czegoś pewien? Napisz śmiało przez nasz formularz kontaktowy, udzielimy Ci odpowiedzi tak szybko jak to możliwe!

Polish PL English EN