www.aeroklubelblaski.pl http://aeroklubelblaski.pl/forum/ |
|
Prace społeczne http://aeroklubelblaski.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=95 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wacław kokot [ 6 maja 2012, o 21:05 ] |
Tytuł: | Prace społeczne |
Witam, w bieżącym roku mam dużą satysfakcję z wykonanych prac społecznych. Wiadomo, że przed pierwszym lotem trzeba odpracować min. 10 godzin. Wykonywałem już prace techniczne, ale i gospodarcze. Musimy dbać o całe lotnisko i tak np. wczoraj wycinaliśmy krzaki i drzewka na skraju lotniska. Było też układanie prętów ogrodzenia, smarowanie całego wózka szybowcowego, przenoszenie szybowców w częściach do hangaru obsługowego, montaż i demontaż szybowców i inne. Naprawdę zachęcam do wykonywania prac, które są bardzo potrzebne Klubowi. Jeszcze dużo zostało. To "nasz aeroklub" i to my "zmieniamy go na lepsze". Pozdrawiam, do zobaczenia przy pracy, Wacek |
Autor: | wacław kokot [ 27 paź 2017, o 14:19 ] |
Tytuł: | Re: Prace społeczne |
Jesienne prace Cześć! - pisze Jacek dyrektor AEl. Zapraszam w najbliższą sobotę do Aeroklubu Elbląskiego na prace związane z kilkoma naszymi projektami! Do wykonania będą: 1) wyczyszczenie opon złożonych na placyku za kominkownią z błota zalegającego wewnątrz nich, po to, by można było wywieźć je do utylizacji, 2) przeniesienie pozostałych części Jaka 12A SP-AAO(z hangaru głównego i garażu) do żółtego hangaru w celu skompletowania wszystkich części tego samolotu na inwentaryzację przed złożeniem zapytań ofertowych na jego renowację do trzech firm(dwie polskie, jedna litewska), 3) dokończenie remontu(szlifowanie gładzi i dokończenie malowania) głównego pokoju kominkowni, ażebyśmy mieli bardziej dogodne warunki do spotkań, które z dużą intensywnością planujemy w sezonie jesienno - zimowym, 4) diagnoza i ewentualna naprawa spłuczki w WC w kominkowni, 5) opróżnienie pomieszczenia socjalnego w budynku głównym AE z rzeczy pozostałych po inwentaryzacji modelarni, 6) usunięcie dwóch krzakodrzew przy krajowej siódemce w celu umożliwienia naszemu sponsorowi umieszczenia w tym miejscu reklamy. Na koniec wspólna kawa, herbata i chałwa i ciastka! Zapraszam! Jacek Sobolewski |
Autor: | wacław kokot [ 21 gru 2017, o 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Prace społeczne |
Pas jest najważniejszy mamy zalane lotnisko i wiemy, które bajora występują po ulewnych deszczach i nie znikają samoczynnie. Drenaż jest zatkany i nie odprowadza wody do jez. Drużno. Dlatego ważne jest, aby osuszyć zalania, ale i wyciągnąć wnioski. Pomiędzy bajorami można wytyczyć nowy pas, który nigdy nie będzie zalany, albo najprędzej wyschnie. Sprawa jest ważna , bo teraz z powodu zalania pasa mamy zamknięte lotnisko. Czy to będzie docelowy pas, czy awaryjny na "porę deszczową" to mniej istotne. Trzeba zrobić "burzę mózgów" i ocenić czy nowy pas 08/26 lub skromnie 09/27 spełni warunek dyspozycyjności w każdych warunkach i za małe pieniądze. Bo koszty utrzymania pasa też są bardzo ważne i właściwie decydują o kierunkach rozwiązania problemu. Tak samo trzeba zmienić drogę kołowania aby ominąć zalewisko. Z pozdrowieniami i serdecznymi życzeniami świątecznymi oraz noworocznymi (2018!) Wacek Kokot ps. Moje poprzednie pomysły wyprzedzają epokę o dobre 10 lat i proponuję skrócić ten okres do pół roku |
Autor: | wacław kokot [ 13 lut 2018, o 13:15 ] | |||||
Tytuł: | Re: Prace społeczne | |||||
Mapa zalewisk Warto nanieść na mapę elektroniczną studni również pas 10/28 i zalewiska. Też zabagnienia i małe bajora wody. Takiej pracy się podjąłem. Zapisałem ok. 40 zalewisk i kałuż mniejszych i większych na ręcznym GPS Vista, na obu pasach i drogach kołowania. Co trzeba uświadomić- lustro wody obnaża "dołki terenowe", których nie byliśmy świadomi. Woda w zalewiskach jest głęboka powyżej kostek! Takie to dołki. Pytanie, czy warto je zasypywać i uzupełniać ziemią. Moja propozycja (jak zwykle wyprzedzająca czasy), to twórcze wykorzystanie mieszanki popiołów i żużli z elektrowni, które mają własności wiążące z gliną. Pozostaje problem wypożyczenia lub nawet zakupu odpowiedniego sprzętu do utrzymania pasa, czyli ciągnika gąsienicowego (nie zapada się w bagnie), glebogryzarki i gładkiego walca. Dopiero chodząc po zabagnionym pasie można zrozumieć skalę problemu. A zatem zapraszam na spacery po zalanym pasie i włączenie się do prac społecznych, tak bardzo potrzebnych. Pozdrawiam Wacek ps. walec gładki ma możliwość zeskrobywania z błota podczas pracy. Walec rowkowany często oblepia się grudami gruntu i nie gładzi powierzchni terenu, ale wygniata dołki i podskakuje
|
Autor: | wacław kokot [ 21 lut 2018, o 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Prace społeczne |
Idą mrozy, ale my....pracujemy. "Zapraszam wszystkich chętnych w najbliższą sobotę 24 lutego do klubu na prace społeczne ( które są obowiązkowe). Do sprzątnięcia jest hangar obsługowy i garaż. Dla wybrednych też się coś znajdzie Zbigniew Kuśmierz - szef Sekcji Szybowcowej |
Autor: | wacław kokot [ 28 lut 2018, o 19:56 ] |
Tytuł: | Re: Prace społeczne |
Jest robota ! Zapraszam wszystkich członków Sekcji Szybowcowej i Samolotowej ( oraz pozostałych chętnych ) do klubu w najbliższą sobotę tj. 03.03.br. Jest do złożenia przyczepka szybowcowa, która musi być sprawna w następnym tygodniu. Trzeba zawieźdź nią Puchacza do Torunia. Pozostał do sprzątnięcia garaż i pomieszczenia w kominkowni i biurowcu.Każda para rąk jest na wagę złota. Jest to też okazja do wypracowania godzin społecznych. Zbigniew Kuśmierz - szef Sekcji Szybowcowej Sprawozdanie z zimowych prac dla Klubu, czyli dla nas! Mimo mrozu, udało się nam zmontować Bociana, który świetnie nadaje się do szkolenia podstawowego. Ma najbardziej poprawne sterowanie. Montaż skrzydeł Boćka wymagał przypomnienia sobie zawiłych tajników budowy i blokady sworzni, a to nie jest powszechnie znana wiedza. Na szczęście kierował nami szef techniczny. Podgrzani trochę nagrzewnicą, przygotowaliśmy wózek do transportu Puchacza do Torunia. Składanie elementów wózka po malowaniu to była seria przypadków i pomyłek. Musieliśmy wymyślać "co projektant wózka miał na myśli". Wypracowaliśmy zbiorowo metodę "błędów i przymiarek" na lokalizację każdego pałąka, mocowania każdego łoża skrzydła i górnej obejmy, skrzynki i sworzni. Niestety połowa zardzewiałych śrub montażowych gdzieś zniknęła i nie dokończyliśmy skręcania, bo nawet sklep ze śrubami był zamknięty. Każda część zmieniała lokalizację przynajmniej dwa razy zanim trafiła na swoje miejsce. To żmudna, ale pouczająca metoda. Duże uznanie należy się dyrektorowi Jackowi za wymianę wszystkich łożysk w kołach, odnowienie felg i nowe opony wózka. Taka praca jest bezcenna dla Klubu. Pozdrawiam i dziękuję, Wacek |
Autor: | wacław kokot [ 16 mar 2018, o 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Prace społeczne |
Nadal mróz trzyma, ale prace w hangarze też czekają. W najbliższą sobotę tj. 17.03.br. proszę wszystkich członków AE o przybycie do klubu celem kontynuowania rozpoczętych prac porządkowych. Dużo zostało już zrobione ale do zrobienia zostało jeszcze więcej. Do wykonania jest między innymi: wysprzątanie ściągarki, porządkowanie garażu i hangaru obsługowego, mycie szybowców itd. Proszę o liczne przybycie. Zbigniew Kuśmierz Ps. A dzięki mrozowi można polatać na zamarzniętej płycie - to taki myk po pracach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |