Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj

ULC a bezpieczeństwo latania w AR
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 07:20 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 22:24
Posty: 606
imię i nazwisko użytkownika: waclaw kokot
Witam, i przkazuję ciekawoskę z Dziennika Urzędowego ULCu.
Te wszystkie nudne przepisy i prawo lotnicze wydają się tylko przeszkadzać w lataniu. Wydawałoby się, że ULC tylko mnoży urzędnicze przeszkody i utrudnia dostęp do normalnego latania i wydaje jakieś bzdurne zakazy i nakazy, wyśmiewane nawet w piosenkach i dowcipach. Podczas gdy, tymczasem ULC wydał taki Dziennik Urzędowy wychodzący na przeciw potrzebom aż 26 Aeroklubów Regionalnych w zakresie dofinansowanie poprawy bezpieczeństwa lotów i infrastruktury lotniskowej :
http://edziennik.ulc.gov.pl/DU_ULC/2012/97/akt.pdf
Mamy tu dofinansowanie do radiostacji lotniczych pokładowych i naziemnych, GPSów, transponderów, wielu spadochronów, systemów antykolizyjnych, a nawet kosiarek i ciągnika rolniczego. Miejmy nadzieję, że to nie ostatni taki Dziennik i też się kiedyś załapiemy.
Pozdrawiam WK


Góra
 Zobacz profil  
 

Re: ULC a bezpieczeństwo latania w AR
PostNapisane: 15 gru 2013, o 19:15 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 22:24
Posty: 606
imię i nazwisko użytkownika: waclaw kokot
Zbliża się kolejny rok budżetowy 2014 - tak samo w ULC-u.
Warto więc pomyśleć o naszych potrzebach sprzętowych związanych z bezpieczeństwem latania i z nowym pasem startowym. Myślę, że dwa TRANSPONDERY - do szybowców powininny zostać przyznane w nowym budżecie ULCu dla AR. Z powodu bliskości MATZ Malbork moglibyśmy częściej dostawać zgodę na latanie pod kontrolą w czynnej strefie TSA01, a chociaż na przelot dwóch szybowców na południe przez czynną strefę i powrót wieczorem do domu.
Miałem taki przelot na Jantarze AF bez transpondera, gdy wieża Malbork - wcześniej powiadomiona telefonicznie dała zgodę na mój przelot w czynnej strefie TSA01 przez Pasłęk do Zalewa i dalej - w Polskę. Ponieważ miałem pełnozakresowe radio - nawiązałem kontakt z wieżą MATZ i zgłosiłem wejście i wyjście ze strefy (zgłosiłem po polsku chociaż cała korespondencja MATZ była w jakimś zamorskim - wyspiarskim języku). Również latanie szybowcem jest możliwe w czynnej strefie- bo wiemy, że ta "czynność strefy" TSA01 jest zmienna i można uzgodnić latanie również poza ATZem. Kiedyś uda się nam osiąganie większej wysokości niż FL105 dla zdobycia przewyższenia ponad 3000m do "Złotej szybowcowej". A mając transponder, łatwiej uzyskać zezwolenie Informacji na taki lot (IFR/VFR w strefie TMA Gdańsk)
http://www.aviation.home.pl/old/procedury/altitude.html oraz
http://www.authorstream.com/Presentatio ... owerpoint/
Byćmoże dwa TRANSPONDERY są sposobem na zwiększenie aktywności lotniczej (czyli bezpiecznego zarabiania AE).
Ale również walec jest potrzebny. Walec jest potrzebniejszy niż kosiarka - bo często używany - wyręcza kosiarkę. Po prostu gniecie trawę w zarodku i też kopce kretów. Zbawienne skutki wałowanie pasa trawiastego poznałem w Przasnyszu, Jelonce i Gryźlinach. Dobrze uwałowany pas wygląda jak betonowy (tylko że zielony).
To jest do zgłoszenia. Oby się udało ...\
Pozdrawiam WK


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group alveo

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL