Zbliża się kolejny rok budżetowy 2014 - tak samo w ULC-u.
Warto więc pomyśleć o naszych potrzebach sprzętowych związanych z bezpieczeństwem latania i z nowym pasem startowym. Myślę, że dwa TRANSPONDERY - do szybowców powininny zostać przyznane w nowym budżecie ULCu dla AR. Z powodu bliskości MATZ Malbork moglibyśmy częściej dostawać zgodę na latanie pod kontrolą w czynnej strefie TSA01, a chociaż na przelot dwóch szybowców na południe przez czynną strefę i powrót wieczorem do domu.
Miałem taki przelot na Jantarze AF bez transpondera, gdy wieża Malbork - wcześniej powiadomiona telefonicznie dała zgodę na mój przelot w czynnej strefie TSA01 przez Pasłęk do Zalewa i dalej - w Polskę. Ponieważ miałem pełnozakresowe radio - nawiązałem kontakt z wieżą MATZ i zgłosiłem wejście i wyjście ze strefy (zgłosiłem po polsku chociaż cała korespondencja MATZ była w jakimś zamorskim - wyspiarskim języku). Również latanie szybowcem jest możliwe w czynnej strefie- bo wiemy, że ta "czynność strefy" TSA01 jest zmienna i można uzgodnić latanie również poza ATZem. Kiedyś uda się nam osiąganie większej wysokości niż FL105 dla zdobycia przewyższenia ponad 3000m do "Złotej szybowcowej". A mając transponder, łatwiej uzyskać zezwolenie Informacji na taki lot (IFR/VFR w strefie TMA Gdańsk)
http://www.aviation.home.pl/old/procedury/altitude.html oraz
http://www.authorstream.com/Presentatio ... owerpoint/Byćmoże dwa TRANSPONDERY są sposobem na zwiększenie aktywności lotniczej (czyli bezpiecznego zarabiania AE).
Ale również walec jest potrzebny. Walec jest potrzebniejszy niż kosiarka - bo często używany - wyręcza kosiarkę. Po prostu gniecie trawę w zarodku i też kopce kretów. Zbawienne skutki wałowanie pasa trawiastego poznałem w Przasnyszu, Jelonce i Gryźlinach. Dobrze uwałowany pas wygląda jak betonowy (tylko że zielony).
To jest do zgłoszenia. Oby się udało ...\
Pozdrawiam WK